بابرده له
بابرده له
ورد بیرم...

مناطق دوزبانه: 

 سيستم متمركز آموزش و پرورش و يادگيري زبان رسمي و معيار در كشور ما ، مشكلي است كه فكرمتخصصان امر تعليم و تربيت را به خود مشغول و تا حدودی قرنطینه کرده است. ارائه راهكارهايي همچون داير نمودن كلاس هاي يك ماهه آمادگي در مناطق دو زبانه براي پايه اول ابتدايي از جمله اقداماتي است كه مستلزم صرف هزينه زياد است.گرچه توسعه رسانه هاي جمعي و گروهي و گسترش دامنه آن به روستاها تا حدودي به رفع اين نقيصه كمك كرده است. راه حل:

- ايجاد عادت به مطالعه از طريق كتاب هاي داستان و كتب آموزشي و  علمي كه به زبان معيار ( فارسي ) نوشته شده است در صورت امکان که با پی گیری جدی آموزگار عملی خواهد شد. 

-تا زماني كه احساس مي كنيد تكلّم به زبان معيار در ارتباط شما و دانش آموزان مشكلي ايجاد نمي كند، به زبان فارسي صحبت كنيد. در غير اين صورت موضوع را با جملات كوتاه به زبان مادري توضيح دهيد.

-از دانش آموزان بخواهيد در ساعات درس انشا يا فارسي داستان هاي كوتاه به زبان مادري را به زبان فارسي ترجمه كنند. 

- به دانش آموزان توصيه كنيد براي خود دفتري تحت عنوان « دفتر خاطره » تهيه كرده و حوادث و فعاليت هاي جالب روزانه را در آن گزارش نويسي كنند.

-از دانش آموزان بخواهيد فيلم ها ،كارتون هاي تلويزيوني ، اخبار ، وضعيت آب و هوا و... را يادداشت كنند و در كلاس با فن ايفاي نقش اجرا نمايند.

- از دانش آموزان بخواهید بیشتر وقت ها در مدرسه با زبان فارسی با هم محاوره داشته باشند. در صورت امکان در اوقات غیر مدرسه نیز از همان شیوه استفاده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شدهچهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, توسط taher.m
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.